Bruikbare tips voor succesvolle mobiele game-ontwikkeling

De ontwikkeling van mobiele games is een van de snelst ontwikkelende niches op het gebied van de ontwikkeling van mobiele apps. Statista zegt dat mobiele games in 2020 goed waren voor bijna 50% van de wereldwijde inkomsten uit videogames en tegen 2023 de grens van 100 miljard dollar zullen overschrijden.

De statistieken zien er indrukwekkend uit, maar tegelijkertijd betekent het dat de markt voor mobiele game-ontwikkeling snel volloopt met allerlei soorten games. Het betekent dat het voor mobiele games moeilijker wordt om op te vallen en de eisen van de gebruikers eraan worden nog veeleisender.

Als een bedrijf besluit zijn eigen mobiele game te lanceren, moet het professionele hulp raadplegen en zoeken naar een bedrijf voor de ontwikkeling van mobiele games. Op deze manier zorgt het ervoor dat de game niet verdwaalt in de menigte van mobiele games in de app store en beschikt het over unieke functies, hoge kwaliteit en ondersteuning.

In dit artikel delen we de beste ontwerptips voor mobiele game-ontwikkeling en leggen we uit wat een game succesvol maakt.

Factoren die het succes van mobiele games belemmeren

Er is een breed scala aan factoren die het succes van mobiele games in de weg staan. Ze kunnen verschijnen bij de lancering van het project en doorgaan naar de ontwikkelingsfase van mobiele games. We hebben gedetailleerd onderzoek gedaan naar deze factoren en ze onderverdeeld in drie hoofdcategorieën: pre-ontwikkeling, marketing van mobiele games en ontwikkelingsfase. Laten we ze in meer detail bekijken.

Pre-ontwikkelingskwesties

Game-ontwikkelaars moeten veel aandacht besteden aan de pre-ontwikkelingsfase. Het omvat meestal de meest elementaire problemen, zoals onderzoek, keuze van het juiste gameplatform en andere. Door in de beginfase van het gameontwikkelingsproject naar deze aspecten te verwijzen, worden verschillende problemen op de lange termijn vermeden en worden de projectrisico’s verkleind.

Gebrek aan onderzoek

Gedetailleerd onderzoek is cruciaal voor het effectief maken en uitbrengen van mobiele games. Tegenwoordig staan ​​app-winkels vol met een overvloed aan games voor elk wat wils. En het is zeer waarschijnlijk dat game-ontwikkelaars een game kunnen vinden die lijkt op de game die ze in de winkels proberen te bouwen. Daarom moeten game-ontwikkelaars diepgaand onderzoek doen en ontdekken hoe ze hun product origineel kunnen maken. Bijvoorbeeld door enkele aansprekende elementen toe te voegen, een gemakkelijkere navigatie aan te bieden of gewoon een boeiender verhaallijn te creëren.

Ongedefinieerd spelplatform

Een ander punt om te overwegen voordat de daadwerkelijke ontwikkelingsfase van mobiele games plaatsvindt, is het gameplatform. Er is een grote verscheidenheid aan platforms en elk heeft zijn eigen voor- en nadelen, hoewel de keuze van verschillende factoren afhangt:

  • de doelgroep van het spel;
  • grafische en technische vereisten;
  • snelheid voor spelverwerking en beschikbare bronnen.

Hoewel het bouwen voor de meest populaire Android- en iOS-platforms het grootste aantal gebruikers zal opleveren, moeten game-ontwikkelaars met één beginnen om ervoor te zorgen dat hun game-idee stabiel en succesvol is onder de gamers.

Genre-trends negeren

Sommige genres voor mobiele games zijn populairder dan andere. Door mainstream te worden, kan je game snel populair worden onder zijn gebruikers, zij het op één voorwaarde: een unieke functie die een merkbare verbetering in de game oplevert.

Het wordt nog moeilijker om te concurreren in een populair genre wanneer grote bedrijven het spel betreden. Ze hebben grote budgetten en uitgebreide expertise om ervoor te zorgen dat hun games alle aandacht trekken. Daarom kan het gaan voor een niche-game-ontwikkeling een haalbare oplossing zijn voor starters van mobiele game-ontwikkeling. Het is gemakkelijker om een ​​mobiel spel zichtbaar te maken voor de gebruikers, hoewel hun aantal niet snel zal groeien.

Marketingproblemen met mobiele games

Marketingstrategieën helpen bedrijven om reclame te maken voor de mobiele game bij potentiële gebruikers. Als ze op tijd worden uitgevoerd, kunnen ze de vraag creëren voordat de game wordt uitgebracht en de populariteit ervan behouden nadat ze op de markt zijn verschenen. Dit zijn de belangrijkste marketingproblemen voor mobiele games waarmee sommige game-ontwikkelaars te maken kunnen krijgen.

Late marketing

Alleen focussen op de ontwikkeling van een geweldig product is geen garantie voor succes op de markt. Zorgvuldige verkenning van de app store onthult de voorbeelden van goed gebouwde games die mislukten vanwege een gebrek aan of te laat gelanceerde marketingcampagnes.hoe je een goed mobiel spel maakt

Game-ontwikkelingsteams moeten het succes van hun games verzekeren vanaf het allereerste begin van hun ontwikkelingsprojecten voor mobiele games door hun marketingstrategieën vroegtijdig te ontwikkelen en te lanceren. Hiervoor moeten ze pre-release buzz genereren op game-ontwikkelingsforums en sociale netwerken, zelfs voordat ze hun MVP vrijgeven. Ze kunnen pakkende visuele campagnes maken, video’s maken op YouTube, hun eigen blog hebben en posten over de aanstaande game-release.

Met behulp van één marketingstrategie

Game-ontwikkelingsteams moeten grondig nadenken over het starten en leiden van hun marketingcampagnes op verschillende platforms, zoals gespecialiseerde gamerblogs en vlogs, en sociale netwerken.

Daarnaast moeten ze rekening houden met hun merkactiviteiten, zoals het creëren van een unieke gamevisie, het bepalen van campagnedoelen en key performance indicators (KPI’s). Hoe dieper het onderzoek het team uitvoert, hoe meer inzichten ze kunnen krijgen over hoe ze hun spelprestaties kunnen verbeteren.

Geen professionele feedback

Vaak richten mobiele game-ontwikkelaars zich op hun eigen gevoel of gebruikersfeedback. Het is echter niet altijd duidelijk welke kant je op moet of hoe je aan de eisen van de gamers moet voldoen. Om onzekerheid te voorkomen, zoeken veel game-ontwikkelaars professionele feedback van succesvolle uitgevers van mobiele games.

Game-ontwikkelaars die al meerdere jaren in de niche werken, hebben een deskundige visie en kunnen gemakkelijk de verborgen problemen aangeven. Spelniveaus kunnen bijvoorbeeld te gemakkelijk of saai zijn, of spelnavigatie kan verwarrend of misleidend zijn. Deze professionele beoordeling kan helpen het spel snel op te lossen en weken te besparen op het identificeren van het probleem.

Ongeplande inkomsten genereren

Inkomsten genereren is een ander punt om te overwegen voordat de game wordt uitgebracht. Een te vroege lancering of agressief genereren van inkomsten kan gebruikers ervan weerhouden door te spelen. Daarom moet het ontwikkelingsteam van mobiele games de strategieën voor het genereren van inkomsten uitdiepen, zelfs voordat de game de ontwikkelingsfase bereikt. Ze moeten precies weten wanneer en hoe ze geld kunnen verdienen met hun product, zodat het aantrekkelijk blijft voor de gebruikers en ze bereid zijn ervoor te betalen.

Ontwikkelingsproblemen

Ontwikkelingsproblemen houden verband met het ontwikkelingsproces van mobiele games. Hier zijn de dingen die game-ontwikkelaars in gedachten moeten houden en proberen te vermijden bij het bouwen van hun mobiele games.

Lange herhalingen

Het bouwen van een mobiele game met een gebruiker in gedachten is de sleutel tot succesvolle mobiele ontwikkeling. Om regelmatig feedback van gebruikers te krijgen, splitsen game-ontwikkelaars hun ontwikkelingsprojecten voor mobiele games op in kleine iteraties.

Spelontwikkelaars vragen gebruikers hun mening over de nieuw uitgebrachte functies en kunnen hun product beter afstemmen op hun eisen en hun spelervaring verbeteren. Bovendien geven updates en nieuw toegevoegde functies vaak aan dat de game-ontwikkelaars geïnteresseerd zijn in hun product, wat resulteert in een betere gebruikersretentie.

Ontwikkeling in korte iteraties begint meestal met een Minimum Viable Product (MVP). Door MVP’s te bouwen, kunnen game-ontwikkelaars hun games snel op de app-markt introduceren. Aangezien de gebruikers enige interesse tonen, kunnen ontwikkelaars nieuwe functies, personages en niveaus toevoegen of verschillende extra elementen in lagen aanbrengen om het spel nog aantrekkelijker te maken.

Voortijdig UX / UI-ontwerp

Gamers waarderen een intuïtief en aantrekkelijk UX / UI-ontwerp. Visuele, audiopresentatie en gebruiksvriendelijkheid zijn de factoren die de spelbeoordeling van de gebruikers bepalen.

hoe je een game-app maakt

Spelontwikkelaars moeten spelbesturing en navigatie zorgvuldig overwegen en ontwerpen. Ze mogen niet te overweldigend of gecompliceerd zijn. De gouden regel van game-design is hoe minder meer is. Op deze manier moeten game-ontwikkelaars, voordat ze nieuwe functionaliteit of een knop toevoegen, overwegen of het echt nodig is en welke functies ze kunnen verwijderen om de gameplay te vereenvoudigen.

Slechte graphics

Graphics is het eerste dat gebruikers ervaren wanneer ze een mobiel spel downloaden. Als het er slecht of wazig uitziet, is de kans groot dat gamers het spel verlaten. Bij het bouwen van hun game-apps moeten game-ontwikkelaars veel aandacht besteden aan grafische kwaliteit, kleurenpalet en schermresoluties. Het betekent dat de ontwikkelde game kan worden uitgevoerd op elke mobiele gadget met verschillende schermformaten, geen slechte kwaliteit heeft of onaantrekkelijke kleuren heeft.

Wanneer je aan een game-ontwikkelingsproject werkt, is het belangrijk om veel tijd en geld te investeren in de graphics van de game, zodat het een opwindende functie in de game wordt. Hiervoor kunnen game-ontwikkelaars kleurenpaletgeneratoren en -hulpmiddelen gebruiken of sites voor 3D-gamekunst gebruiken.

Ongeëvenaarde muziek en geluidseffecten

Geluid is een ander game-element dat gebruikers als eerste tegenkomen in een game. Muziek en geluidseffecten moeten meeslepend zijn en passen bij het ontwikkelde spel. Als je bijvoorbeeld een game in de 16-bits stijl ontwikkelt voor gebruik op moderne mobiele apparaten, is het onmogelijk om ze voor te stellen zonder die eenvoudig aangrijpende SEGA Mega Drive-chiptunes of munten die geluidseffecten verzamelen in Sonic the Hedgehog.

Muziek helpt om de game-sfeer en beleving te creëren. Game-ontwikkelaars mogen het muziekgedeelte in hun games niet negeren. Ze kunnen gratis geluidseffecten gebruiken en gamemuziek downloaden van gratis sites. Maar unieke muziekeffecten kunnen ook in een studio worden opgenomen.

Onvoldoende gametests

Games zijn mobiele apps die veel testen en prototypen vereisen. Ze zorgen voor een foutloze gebruikerservaring, waardoor het plezierig en probleemloos is. Hiervoor moeten game-ontwikkelaars en QA, voordat een mobiele game wordt uitgebracht, serieuze testformaten voorbereiden en zich niet beperken tot alleen teamtests. In plaats daarvan kunnen ze gametesters inhuren of bètaversies van games vrijgeven voor openbare tests.

Een andere functie die helpt om het aantal mogelijke bugs te verminderen, is prototyping. Game-ontwikkelaars moeten vaak prototypen maken. Het betekent dat ze een speelbaar prototype moeten maken om het te testen op nieuwe functies en ideeën. Als het idee succesvol lijkt, kunnen de ontwikkelaars het toevoegen aan het hoofdproduct, het testen en een nieuwe release van het spel maken.

Samenvatting

Hier is een korte checklist van ons ervaren team voor het maken van een mobiele game:ontwerptips voor mobiele games

Als je deze tips opvolgt, creëer je waarschijnlijk een mobiele game die succes zal hebben en een maximale ROI voor de eigenaar zal opleveren.

CreditSource link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Pan-Belgium
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart