Je denkt dat je een geweldig product hebt. Je productmanager vindt dat je een geweldig product hebt. Uw ontwikkelaars denken dat ze een geweldig product hebben gemaakt. De vraag is: hoe bewijs je dit voordat je het naar je alfa- en bètatesters stuurt voor feedback uit de echte wereld?
Daarom raden we de meertraps hackathonaanpak aan om de pasvorm en bruikbaarheid van de productmarkt te garanderen. Met meertraps hackathons kunt u ze eerder starten dan de fase van het “eindproduct” om meer bruikbare feedback te krijgen. Hoewel de fase van het “eindproduct” niet zo goed gedefinieerd is in onze dagen van agile ontwikkeling en CI / CD, definiëren we “eindproduct” als iets waarvan algemeen wordt afgesproken dat het klaar is voor marktintroductie.
GERELATEERDE INHOUD: Hoe een spannende en productieve hackathon te coördineren
Desalniettemin kan het gebruik van een reeks hackathons het gemakkelijker maken controleer of u het probleem van de klant oplost dat u wilde oplossen. Wat je denkt te hebben bereikt in het lab, is niet altijd het geval in de echte wereld. Gebruik hackathons om een beetje van de ‘echte wereld’ in het ontwikkelingsproces te injecteren.
Je wilt ten minste drie hackathons hebben om drie belangrijke redenen: 1) Je zult niet iedereen op een bepaalde dag vangen. 2) Je zult niet alles op een bepaalde dag vangen. 3) Je hebt tijd nodig om feedback te herhalen en op te nemen.
Individuele voorbereiding
Hackathon # 1 moet zich richten op het use-case-niveau. U wilt bijvoorbeeld dat iemand een auto test door naar een specifieke locatie te rijden. Tijdens hackathon # 1 geef je ze GPS en gedetailleerde instructies.
Voor Hackathon # 2 is de taak hetzelfde, maar in plaats van GPS en instructies geef je ze een wegenatlas en enkele mondelinge aanwijzingen. Hackathon # 2 is meer een begeleide, end-to-end-test.
Hackathon # 3 is een echte, open bruikbaarheidstest. Geef ze de autosleutels en zeg dat ze naar de bestemming moeten gaan. Het doel van hackathon # 3 is om te bepalen of de gebruiker, zonder specifieke begeleiding, het doel gemakkelijk kan bereiken met het product. Hierdoor kunnen ze geld uitgeven meer tijd om de applicatie te verkennen en uitgebreid te stresstesten.
Taken voor alle hackathons
CreditSource link